domingo, 12 de octubre de 2008

Un objectiu: Evitar les lesions.

Un any després d'un altre sempre surten moments durs, per exemple, quan et lesiones, per això vull que mireu això i si puguéssiu evitar-ne alguna per mi seria una satisfacció.
No és que sigue un bon espill on mirar-vos, ja que m'he lesionat molts cops, però ara feia molt temps que no em lesionava (crec que faig les coses millor, estiraments, hidratació, escalfaments, etc) però al utmb vam forçar tant la maquinària que al final ho he pagat, però aquest cop a gust, ja que era imposible que quan hem van sortir les molèsties, pel km 130, i pensant el % de cursa que havia fet i el que quedava ho deixes anar, tenia que treureu tot i si hem feia mal pensava que me'n faria més a l'arribada, perque no pensava abandonar. L'objectiu s'havia de portar fins al final i sí així ho vaig fer, però ara....tinc que resignar-me a descansar. La tendinitis de cavall que tinc no em vol abandonar, sóc per a ella com una mare i tinc unes ganes de començar....
Cada any em pregunten:

quin objectiu tens ??

a partir d'ara com a primer dire no lesionar-me, doncs per complir objectius més alts este és el primer que he de cumplir.

Espero que tot això pugui ajudar a més d'un runner a fer millor les coses per poder cumplir l'objectiu més important de l'any.

CONSELLS QUE PODEU O TINDRIEU QUE SEGUIR PER EVITAR LESIONS

1º No fa falta dir que la primera i més important és no olvidar d' estirar abans i després de correr.
2º Visitar a un bon podòleg per a què et faci un estudi de la teva trepitjada i veuràs si tens necessitat o no de plantilles. Crec que a la majoria dels corredors de fondo, sobretot, ens fa falta utilizar plantilles especials que t' amortigüen el cop al correr.
3º Unes bones sabatilles en una amortigüació completa y... OJO, quan es comencen a gastar pel taló, compra-te'n unes atres.
4º. Les plantilles tenen que revisar-se preferiblement una vegada a l'any. Ni que sigue costós, t' estalviaràs massatgistes, lesions llarges y no poder correr en un temps.
5º. Una dieta equilibrada, la dieta d'un corredor ha de tenir un% de carbohidrats molt alt, també proteïnes,

Aquests són importants, però aquí us deixo una pàgina que teniu la resta. Sort amics!!!
http://clubatletismocarpediem.wordpress.com/2007/09/28/100-consejos-para-correr-todavia-mejor/

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Felicitats pel blog. Els teus articles son interessants: menjar i beure, objectiu no lesionar-se que son coses tant elementals que els corredors quan ens trobem be no prestem atenció. Va be que ens expliquis les teves experiències sobre un tema tant important.
I sobretot, ànims, coneixent-te deus estar enfilant-te per les parets de casa. Paciència i a cuidar-se...
Salut i força

Anónimo dijo...

Benvolgut,

Em va semblar llegir que tenies una tendinitis rotuliana. Curat molt bé abans de tornar-hi. Jo vaig cometre un error gravíssim per tornar a entrenar massa d'hora i ho he patit de valent durant uns anys. Si necessites algo més d'informació em pots trobar a kastor2h19@hotmail.com
Salut!