lunes, 12 de noviembre de 2012

Gandesa té unes muntanyes amb història

Ahir vaig anar a córrer per les muntanyes de Gandesa, sabia que la gent del CEGTA (Centre Excursionista Gandesa Terra Alta) ens farien una cursa bonica, ja que ells tenen les muntanyes per fer-la, i.... sí, no van defraudar-me!
Primer, però, havia de salvar un "match ball" per poder-hi participar, ja que el dia abans tenia una boda, bueno, bodorrio diria jo!!!
Vaig disfrutar de la boda però amb un pensament en aquelles muntanyes que tantes i tantes batalles han viscut, demà n'hi haurà un altra, pensava.
Arribo a casa i preparo la bossa per poder apurar l'endemà fins l'últim minut; una volta feta ja només quedava el poder aixecar-me.
Em desperto abans de que sone el despertador i enfilo el camí cap a Gandesa, allà m'esperava un gran dia.
Arriba l'hora de la sortida amb uns km per poder sortir del poble i ja cap a la serra de Pebrer, allí començo a fer camí  ja sol fins a meta, disfrutant per tots aquells magnífics paratges que em van oferir serra Cavalls, serra Pàndols, Puig Cavaller, etc. La cursa tenia els seus trams tècnics crestejant per dalt d'aquestes muntanyes on el fet d'estar el terreny banyat li posava un poquet de "salsa". Jo pujava a ritmet i baixava com un boig, sense coneixement, però sé que és on es fan les diferències.
Mirava els llocs estratègics d'on es lliuraven autèntiques batalles i em venien molts pensaments, aquelles trinxeres es conserven com si la guerra hagués sigut fa 4 dies!! QUANTA HISTÒRIA!
Després de 2h 22minuts em presento feliç i content a meta rebent un tracte exquisit i sabent que el meu nom formarà part de l'història d'una cursa de muntanya on amb els anys serà de les millors de les nostres terres.